lemondegala

lemondegala

scrisoare de introducere în lumea galei


scrisoare de introducere în lumea galei

 

m-am tot gîndit şi scotocit prin buzunare până am dat de povestea 1002 a seherezadei.

aşa m-am regăsit şi mă dezvălui à la façon gala

despre mine ar trebui să ştiţi că am şapte cai fără haiduci care m-au exilat la paris,

nu ! nu sunt singură !

pascal şi amèlie sunt vecinii mei de palier, iar omul de pe peron şi copilul din noapte îmi ţin companie în fiecare metrou şi mai beau un absint, din când în când, cu vrăjitoarea şi al ei beatnik în submarin .

am mai scăzut în greutate şi am crescut în înălţime, am părul mai lung, buzele mai voluptoase şi literele mai aproape.

mă-mbrac în verde sau în alb,  n-am rochiile semnate chanel, dar tot merit o mie şi una de atenţii,

n-am breton franţuzesc,dar am bătut amsterdamul până la pacific şi londra până la atlantic,

în cinstea mea nu bat ciocanele la licitaţii de trei ori, dar se-mbulzesc măştile ca la carnaval să ma înrobească.

la mine dimineţile sunt fierbinţi de cafea şi miros a tabac,

sunt foarte zgârcită la vedere, nu stau cuminte pe raft, nici nu adun mult praf pe tălpi.

dupamiezile merg şi eu la terapeut cu mailurile despre mine dupa mine,

desfac mărturisirile în patru vânturi şi scad din procentaje asemănărilor,

mă plâng şi eu ca orice fetiţă cu chibrituri de singurătate şi de crăciun

ş-apoi mă joc cu blitzul, cu creionul pe hârtie în căutare de colaje de amor.

şi vă mai spun că am puse deoparte în lada de zestre,

o blană de ursă mare sub picioare pentru când dansez cu mr cohen,

şi-o osie de car mare în piept să pot topi orele în carusel cu dali.

serile sunt ale mele, nu le-mpart cu nimeni, le mai agăţ în cui, le mai răsfăţ, le mai afum cu amintiri, le mai îmbăt cu orgolii,

iar la sfârşit le parfumez cu ce-mi stă la-ndemână.îmi fac meseria de păpuşă şi seduc.

acum că v-am mai dumirit cum e la mine,îmi aduc aminte că viaţa bate carnetul de bal,

mai scot o mască, mai pun un voal, torn ş-un pahar de amor de la rece:

„să bem ! să bem pentru păpuşi, pentru jurnale, pentru temeri şi vise care dau noaptea în foc.

să bem ş-apoi cuvântul!

 

gala,

mânuită la comandă                                            Paris

                                                               şapte octombrie două mii opt

                              ( la 20 minute cu bicicleta de bastille)


doar... o părticică din mine,  lăsaţi  un strop din voi  aproape de gala
 
                             

Découvrez Yael Naim!


05/11/2008
0 Poster un commentaire

A découvrir aussi


Inscrivez-vous au blog

Soyez prévenu par email des prochaines mises à jour

Rejoignez les 24 autres membres